Islamic Widget

Sunday, May 15, 2011

RuMaHkU sYUrGa..Ku....( teratak rimba)


salam alaike..hai u alls (asal cam bunyi gedik jah) haha.. juz nak update todays xtvt.. hari ni nak cite cikit pasal perkembangan teratak rimba a.k.a rumah aku la kan..heheh. rumah peninggalan arwah abah ni lah satu2 nyer tempat yang ada untuk kami satu family anak beranak tinggal. hai,nasib baik lah ader rumah kat tanah sendiri kan.. Alhamdulillah..pasal nama teratak rimba tu aku jer yg sodap2 letak nama.haha.. sebab dah terletak ceruk taman mekasar tuu..hujung sekeli..hampir dengan dusun @ hutan rimba.ngeh3!haa....ni seram cikit...tpi kubur plop tuu..n yg best cikit dekat sungai lah..kan.(best ker..??? ermm..berangin) erm..my house skg tgh duk renovate..cat mngecatlah kan..almaklumlah..sebelum ni usang semacam jer..sampai leh buat tempat penggambaran filem hantu sundal bolong..atas sumbangan abang aku dapatlah kami cat cikit2 nak bagi naik seri lah cikit..n ma aku pun memang nk sangat tengok rumah kami ni ader warna lah cikit..kan,so, apa lagi aku yang baru mula sem break nilah yag jadi kuli sambilan hari2 duk tonyoh cat tu kat dinding..sakit belikat tau x.lenguh tulang belulang ni haaa..tambah2 lagi insan yang xcukup ketinggian cam aku ni nak cat tempat2 tinggi tu..aduiyaaii...naik tangga pun xbrapa nak smpai lagi.tp syukur bhagian ruang tamu hampir ciap..tema pink purple gituu..haha. berkat air liur aku duk hasut ma suh pilih warna tuh..hahaha.chantekk apa! tghari tadi tgah cat putih jer baru kt luar tuu..ak cat jer maner 2 bhagian yag aku mampu capai..haha..time ni baru sedar naperlah rumah aku ni beso n tinggi sangat..( xder lah beso maner pum). bhagian luar yang selebihnya tuu ma aku kan usaha kan upah tukang yang mahir bab mengecat nih..haaaa...mesti org akan duk sebuk tanyer kan..( duk ngecat rumoh ni,,nok bekwoh ko kak moh dy eahh?)hahahaha..... ada kenduri kah? aku la tuu nak kahwin..hahaha.. perasan betuii..calon pun xder..huhu.. jawapan nyer...XDER LAH!!!!!!! mengarut! abg2 n kakak aku tuu..xder tanda2 nak kawin pun lagi..calon pun xnmpak byang.haha.. kami juz nak menchantekk kan rumah usang ni jer,,coz ni memang hasrat ma aku nak tgk rumah peninggalan arwah abah ni di cat chantek2..haaa...harap2 chantek lah yer..ciap aku jdi penaja langsir lagi tu tau..hoho..licin duit ptptn..sem depan makan pasir lah gamaknyer..
haha..xperlah..asal dapat menggembirakan hati ibu terchentaa.. i rela=) k..dengaan ini (ceh,skema jer ayat) aku sertakan picture Teratak Rimba kami yang asal.. selepas ciap di make over nanti i upload lah gambar pulak yer.. semoga rumah ini membawa keberkatan kepada penghuninya..aminn...papai^_^

No comments:

Post a Comment