Islamic Widget

Thursday, February 16, 2012

::Esok hari yang sedih::


Esok hari yang sedih! Kenapa? Coz dah kena say gud bye to home n hai2 to T.Malim.. Tiap kali lepas sem break mesti rasa camnie.. berat hati nak tinggal ma kat rumah. 'Alah..biasa la tuu kan..nak belajar..manja la budak nie!' mesti korang cakap camtuu kan..Tapi hakikatnya berat hati dan sedih itu bersebab..

- rumah saya hujung kg..agak terlindung dari pandangan orang ramai..so,patutlah kan i'm worried.

- Orang lain xder ker kat rumah tuu...? abang saya kerja..balik petang..abang sorang lagi..ok,tido bangun jer tahu sebab xdapat kerja lagi. Tapi aper2pun kehadiran anak perempuan is better i think. sebab tiap kali saya balik jer macam2 ibu saya bercerita..sebab sorang kat rumah tuu tiap2 hari buat kerja sama, masak2..kemas umah..sapu2 daun kering kat luar..bakar sampah.. tak ada orang nak berbual2. Semalam pun time borak kat beranda..mak pandang saya..saya pandang mak.. then..mak tanya..urm..bila pulak cuti yang akan datang? huhu..(ok,terharu!)

-sedih lagi sebab if i'm at home bolehlah teman dy jalan p masjid tiap pagi jumaat.(tapi hari ni tak pg pun sebab sedar2 da dgr tok imam mengaji, dah nak azan)
kereta? Oh, maaf..family kami bukan org senang..xder kereta pun. moto jer ada. Moga2 Allah limpahkan rezeki la buat kakak n abg supaya dapat kumpul duit beli keta^_^

-lagi? ok..sedih sebab nanti mak saya akan tidur sorang.. selalu dy tidur dgn saya n kakak..

- sedih lagi sebab mak selalu sakit2 urat..nanti sape nak urut malam2..=(

Ok..banyak lah lagi sebab musababnya..aper2 pun..Waaaa! saya sedih! haru biru rasanya.. hati gundah gelana..Tapi saya tahu Allah akan jaga Ibu saya.. Doa sentiasa dititip walau jauh.. Saya akan sentiasa buat yg terbaik for her! Ok,then jom kita tengok pesan2 dari ibuku yg terchenta sebelum melangkah ke sem 3 ni..

1) cukup2 lah habiskan duit beli kain baju..da berlambak kat rumah. pakai yang maner ada jer..ingt..kita bukan org senang..simpan duit untuk belajar.( err..ma,mintak ampun!..yang ni susah cikit nak patuh..hehe..nak beli jubah jerr satu ag^_^)
2) buat aper2 pun ingat kat tuhan sokmo! baca Al-Quran sokmo untuk arwah abah,abang n kakak..( InsyaAllah..yang ni selalu terpahat di hati)
3) Pakai baju tuu jangan la ketat2, nipis2..pastikan labuh melebihi paras punggung. (Ok,mum! stakat ni rase dah ikut..kdg2 jer baju tu ada jugak shaping cikit..huhu. Almaklumlah..anak ma ni badan gempal)

Ok, itulah cikit sebanyak pesanan ibu saya...Tapi saya sangat kagum..sebab..dy jarang sekali cakap..fatihah..belajar rajin2..make sure dapat semua A.. Ayat yang selalu ibu saya pesan " ingat tuhan dalam setiap perkara yang saya buat" Ayat ni memang wajib dy pesan sebelum saya dah nak keluar jauh pergi belajar..
I love you Mum! Sangat2!..always be healthy and happy=)
Arggh!!! tak suka hari2 terakhir camnie.. hari ni mak takder kat rumah sebab p maulud rumah sepupu.. saya xikut sebab kena spent time dgn kawan2 hari ni..Esok dah boleh packing=( Ok, itu sajer yng sempat saya melalut kat blog nie.. I'll come back with more entry..Wassalam.

No comments:

Post a Comment