Islamic Widget

Thursday, September 8, 2011

Aku..Sakit.

Salam alaike....
Hai,kawan2.. dah lama tak update cerita lepas raya ni kan..Korang semua sihat? Moga2 kalian semua sihat walfiat hendakNya... Saya baru jer baik dari sakit. Erm..belum pulih sepenuhnya..tapi dalam progress laa..But thankz to Allah..Alhamdulillah..syukur sangat2 coz tuhan masih bagi peluang untuk sihat.

3 hari lepas saya jatuh sakit..demam panas sampai tak boleh nak bangun dan the worse thing is i have bleeding in my throat. Masa demam tuu tak tahu lagi bleeding inside.. cuma saya rasa sakit sangat dalam tekak..nak sentuh dekat luar pun tak boleh..So juz sapu minyak angin.. Satu malam memang tak dapat tidur..sebab sesak nafas..Pastu keesokkan paginya saya tak dapat telan air liur langsung,, sebab sakit sangat2.. So, tiap saat saya akan ludah keluar..Memang perit sangat.. Then, saya baru sedar my throat is bleeding bila saya batuk dan kuar darah.. Pastu ma decide untuk bawa p clinic. Then saya cuba slow gerak bangun.. try minum u dapat energy..Unfortunately, I can't..Masa nak teguk air tuu rasa cam telan duri..

Then saya dan ma ke clinic. Kat clinic punyer la lama tuggu turn nak jumpa doc. Even clinic swasta tapi ptg tu patient ramai sangat.. So, saya tunggu dengan sabarnya even rase dah nak pengsan.. Ma kat sebelah bagi semangat..Lewat petang baru sampai turn saya.. dan Alhamdulillah da dapt jmpa doc. He said, cam yang saya jangka ader bleedinh teruk kat dalam anak tekak..demam panas, selsema tuu biasa la kan.. n satu penyakit baru saya dapat..lelah..huhu.Patut laa malam2 sesak nafas.

After balik dari clinic mmg saya rase tak larat sangat..tapi mak paksa suruh makan ubat tahan bleeding.. Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya nak telan ubat sebiji tuu..lagikan seteguk air tak dapat telan.. tapi sebab nak baik saya kuatkan semangat.. telan jugak ubat..samapi nangis depan family time telan ubat. Saya hentak kaki kuat2 sebab sakit sangat masa proses telan ubat tuu..Lepas tuu saya terus baring sampai ke malam..Waktu malam tuu saya muntahkan balik ubat yang makan petang tuu sebab perut kosong..dah 2hari tak makan apa2. Lepas muntah tu memang saya rase pening n separuh sedar..Saya dalam keadaan separa sedar samapi ke tengah malam.. tapi time tuu sayabdapat rasa usapan tangan mak saya kat dahi..dan terdengar alunan kalimah ayat2 suci Al-Quran yang mak bisik kat telinga.. Dy suh saya zikir dan mengucap kalimah Syaahadah... Lepas tuu saya tak tau pa jadi..mb saya tertido sebab sakit sangat.

Esok pagi..saya tersedar bila mak saya kejut untuk mandikan dengan air suam dan time tuu mak terkejut tengok darah penuh kat bantal.. dan saya terperasan darah menitis kat hidung.Saya berlagak cool jer depan ma.. amik kain dan tukup hidung untuk stop darah keluar.Hari tuu saya baring jugak..sebab tak dapat makan minum... tapi alhamdulillah,,berkat doa mak saya..petang tuu saya dapat telan seteguk air.. syukur..Alhamdulillah....

Dari hari kehari i'm getting better,,sekarang dah boleh makan makan2 lembut..nasi air.. Tapi still kena berpantang dari minum ais..tapi hari ni saya telan jerr biskut kat umah,,hehe...boring lah makan nasi air jer..ma pun tak kesah..sebab saya kan dah nak chow dari umah sabtu nih..sobs2! so, dy bagi jer saya makan aper... Alhamdulillah...saya rasa syukur sangat sebab skg dah makin ok..syukur ader ibu yang amik berat susah payah jaga time sakit..Dan syukur juga masih dipanjangkan umur..

2 comments:

  1. take care yunk!!! jg kesihtn... kalu sakit walau sikit cepat2 g jupo doktor.. =)

    ReplyDelete
  2. time kasih ain=) dah borink jupo doc..hehe..kena cari bakal husband doc lah npok nyer nii.

    ReplyDelete