Islamic Widget

Thursday, September 8, 2011

Kenapa dengan saya ni???

Kenapa dengan saya nii??huhu...Saya pun tak tahu..Saya buka fb..tiber2 muncul kat wall mereka berbalas coment...usik mengusik..seperti yang pernah kami lakukan ketika dulu..ketika saya masih dihati dy..Tapi waktu dengan saya, dy tidak semesra itu.. dy tak suka menunjuk2 di FB..dy tidak suka kawan2nyer mengenali saya...Tapi siapa sangka sekarang lain pula jadinya...

Erm..kadang2 saya fikir saya sudah cukup redha..tapi entah kenapa...saya hanya manusia biasaa..kadang kala..tatkala melihat kemesraan mereka bertingkah di FB walaupun hanya di alam maya..mengusik hati dan luka lama.. Siapa sangka ketika dulu sewaktu saya dengan si dy...masih lagi berteman tapi mesra..saya pernah bertanya tentang kehadiran seorang ukhti yang selalu memberi komen2 di mukabukunyer..dan mereka selalu bertegur. Si ukhti juga mengAdd saya untuk menjadi rakan di FB..saya tidak mengenali dia.. Semasa saya bertanya si dy hanya menyatakan ukhti itu hanyalah teman kepada seorang teman lamanya. Saya membiarkan sahaja kerana tidak mahu mencampuri urusan si dy supaya nanti si dy tidak rasa terkonkong..Ermm..tapi bermula detik itu hati saya mula berasa kurang enak dan curiga,,Tapi saya hanya pendamkan sahaja.. memandangkan hubungan kami berjalan lancar.. Kami berkawan seperti biasa,,dan cuba menjaga ikhtilat sebaik mungkin..kurangkan bermesej, tidak berjumpa melainkan dy akn kerumah bila waktu cuti tiba.

Namun, siapa sangka hubungan yang dijaga retak jua akhirnya..salah saya juga..ya..memang salah saya..tapi waktu itu saya terlalu marah kerana si dy tak mempercayai kata2 saya...Then,, i try to make us back to normal..a few days after that..Tapi si dy menolak..saya faham dan cuba menerima dengan redha..

2 minggu kemudian saya mula nampak kemesraan mereka di FB.. Saya cuba bertanya kepada si Dy... ada aper2 kah antara mereka? dy mengelak untuk menjawab.. dan akhirnya baru2 ni si dy memberitahu saya juga tentang mereka.. Hati saya tuhan sajer yang tahu..saya sebenarnay sudah lama redha dengan perpisahan ini..Tapi kenapa mesti dy? tidak sangka curiga dihati saya selama ini betul..

Saya hanya mampu mendoakan mereka bahagia..Cuma masih berpikir..patutkah saya meremove mereka dari mukabuku saya??? memg saya sudah lama redha... Tapi saya hanya manusia biasa,.. melihat kemesraan mereka di FB membuatkan saya agak rase terluka.. Oh,,tuhan kuatkan hatiku...=)

No comments:

Post a Comment