Islamic Widget

Thursday, October 6, 2011

:: ceritera tuliputih - after 4 weeks at campus ::

Salam...malam nie saya hanya menyelesaikan tugasan ringkasan jurnal sajer.. tapi still tak selesai jugak.. soalan yang last2 tu rase macam neuron otak saya dah jammed untuk analisis jurnal dan type jawapan.Even saya bekas pelajar asasi TESL tapi dek kerana sudah hampir 2 tahun asasi ditinggalkan..rasa agak berat juga untuk analisis jurnal tuu..dahlaa bahasa jurnal tu agak tinggi kan..Saya dpt faham dalam English jerr..tapi untuk translate dlm words bm agak sukar sebenarnya yer. Sepatutnya dah tido time nii tapi angin nak blogger tuu dtg la pulak..so..saya mencuri masa sekejap untuk menulis entry ini=)

Sekarang dah berada di minggu ke-4 di UPSI.. wah..sebulan..can't believe it! Cepat sajer masa berlalu time belajar. Minggu ke 5 dah mula untuk passing xsimen kpd lecturer. huhu. Tapi setakat nii xsimen not bad laaa..sebab saya ambil 18 credit hours jer. Berbanding dgn kawan2 satu gang yg ambik 20.. diorang mmg bz dgn xsimen.. tapi agak tidak serunuk sebenarnya sebab kesilapan menyusun jadual, saya hanya bercuti pada hari ahad..huhu..sangtlah jeles melihat kawan2 lain bercuti dari jumaat sampai ahad.. ciap balik kg lagi tuu..hoho.. Tapi tak aper..saya ingatkan diri ini balik tentang jihad untuk belajar..=) kesibukan itu bagus jugak sebenarnya.. Tapi saya nak cuti banyak sebab nak p lepak kat ipoh jer rumah kakak..dah masuk 2 sem di sini masih belum sempat ke sana.huhu..teruk kan! Belajar sem ni ok..cuma masalah subjek braille.. For this subject i really need to study hard. Saya ini gak slow learner sebenarnya bila belajar benda baru dan melibatkan hafalan nombor nii.. huhu. Nasib baik laa fon number sndiri ingatkan. Dalam class rase agak down sebab tengok kawan2 buat latihan sangat cepat dan expert dan saya agak ketinggalan. rase sngt pening dan sakit kepala lepas pulang dari class braille semalam. Tapi i won;t give up! ini baru permulaan. Saya masih mencari rentak untuk belajar. InsyaAllah mulai hujung minggu nii akan mula misi study braille. masih berpegang kepada kata2 ni.."kejayaan dicipta oleh insan biasa yang berusaha secara luar biasa." walaupaun agak skema bunyinya..tapi itulah hakikatnya..

Itu kisah study..masuk pula kepada kisah hidup..Alhamdulillah...saya dapat juga mengetahui kebenarannya. Kebenaran itu biarlah hanya menjadi rahsia buat saya dan kami bertiga mungkin, kerana saya pun tidak mengetahui jika ader rakan sekelas yang memang sedia mengetahui kisah ini. Saya sendiri agak terkejut pada mulanya..walaupun naluri dari sem lepas lagi dapat merasakan..tapi hati sering menidakkan kerana saya suka berprasangka baik terhadap orang dan boleh juga dikatakan kebodohan diri coz meletakkan kepercayaan kepada seseorang lelaki. walaupun pahit sekalipun kebenaran yg harus saya telan seorang diri...saya hanya mampu menerima..kerana itu sajer yg termampu saya lakukan di saat ini.Kesakitan dan kesedihan itu hanya Allah sajer yang maha mengetahui. Kawan2 rapat dah sedia maklum dgn keadaan emosi diri saya yg x ok minggu2 yang lepas.. So, mereka biarkan sajer saya makan aiskrim dan coklat sekerap yg mungkin( favourate saya time sedih terlampau) tapi saya juga berpegang pada Al-Quran...masih tidak lupa membaca ayat2 suci setiap hari yang menjadi terapi kepada jiwa.. Mengapa dan kenapa dia sangup menipu sedemikian rupa? saya tidak mampu untuk bertanya lagi meskipun hati ingin sekali menagih jawapannya. Yang pasti orang itu ada sebabnya.. mungkin juga diri saya begitu banyak kekurangannya ( ok saya berprasangka baik lagi)yang otak saya sendiri tak mampu nak fikirkan. Hal ini juga melibatkan persahabatan antara 3 orang, yang saya fikir adalah lebih baik saya undurkan diri lebih awal supaya semua org bahagia. mengalah? bukan mengalah.tapi saya tidak suka mengejar sesuatu yg tidak pasti.. sesuatu yg belum tentu jadi hak kita even kita dapat sekarang pun. InsyaAllah akan jumpa orang yang betul mencintai diri kita dan setia sehingga akhir hayat dan akhirat... Saya tidak suka mencari kerana.. biarlah dicari...itu lebih elok kan.^_^ Ada satu ungkapan yang menguatkan diri ini juga sebenarnya... "jika dy melepaskan kita bukan kita yang rugi...tapi orang itulah yang rugi kerana dy melepaskan org yg benar eclass menyintainya."



Sekarang saya lebih suka fokus kepada hal2 belajar..kawan2..dan hidup sendiri. Agak selesa juga.. format balik tujuan hidup..refresh balik cita2 nak buat master dekat oversea,,hihi,, InsyaAllah..doakan kejayaan saya nanti.. kena belajar betui2 u selesai degree ni dulu=) Even kdg2 kepala ni hang juga teringat benda2 lepas..ermm macam malam nie..kerja terganggu seketika sebab tiba2 terkenang lepas dgr satu lagu.. ermm tapi xper..kena sabar sebab masih baru lagi kan..masa akan ubati semua tuu nanti.saya kena sabar jerr,hehe◕‿◕

Ok..dah terlebih masa sebenarnya nii..esok saya ada class arabic kul 10..urm.. bhasa arab baru tahu sepatah dua. masih tahap profound.. moga saya akan master arabic one fine day..itu antara impian n misi hidup saya lah.. GOD Willing.moga tercapai..aminn... ok..dah kena masuk tidur..susu dah habis satu gelas minum..mata dah kuyu nii.. syukran buat yang membaca entry ini.. moga anda semua berbahagia dengan hidup maasing2 dan berada dibawah rahmatNya..=======<@ jumpa lagi di entry akan datang.Salam.....papai.

1 comment: