Islamic Widget

Sunday, October 30, 2011

::CuTi DeParaya bersama Kakak::


Assalamualaikum buat warga blog^_^ Apa khabar agaknya? Blik kg kah cuti depavali? Or sambut happy depavali bersama-sama dengan kawan Indian anda? Tapi aper pun disaat saya mengarang entry blog ini cuti saya sudah pun di hari-hari terakhir..huhu.Esok, isnin masih lagi cuti sebab tak ada kelas. Aper agaknya saya buat 3 hari yang lepas erk? hehhehe.. the last 3 days mmg seronok sebab dapat keluar seketika dari Tanjung malim. Bercuti bersama kakak terchenta...

Saya menaiki bas dari T.Malim ke Ipoh pada hari Ahad dan perjalanan take about 2 hours. Sampai di Terminal Gopeng ader satu cerita menarik disini. Saya menunggu kakak di Terminal dan ada seorang remaja lelaki datang bertanyakan berapa jam untuk ke Seremban. Saya hanya menjawab tidak tahu..dan tiba-tiba mukanya berubah sedih dan meminta belas ihsan dari saya untuk mendapatkan wang.. Dia cakap " kak..tolong saya kak..Bagi 10 ringgit jer..saya nak beli tiket balik Seremban.Datuk saya baru jer meninggal." Oh, saya mula panik..kenapakah dengan budak ini! saya member alasan kehabisan wang tapi mestilah dia tidak percaya dan mendesak saya untuk memberikan wang. Saya memberi alasan perlu cepat dan berpindah duduk di tempat lain. Tapi budak tuu still memandang saya dari jauh..(muka tak puas hati la tuu). terang2 lagi bersuluh lagi budak tuu memang berniat jahat. Nasib baik kakak datang setengah jam kemudian.
Kami bertolak ke Kuantan keesokan harinya dan spent time kat sane 3 hari. agak serunuk sebab dapat jalan-jalan dan makan2. Rasanya tak ader aktiviti menarik yang kami buat.Cuma jalan2..ambik gambar dan makan jer..hehee.. Tapiu paling best dapat makan ikan n seafood kat Tnjung Lumpur..thumbs up la!
Selepas 3 hari disana saya kembali semula ker kolej dan bergelumang menyiapkan assignment. Memang pulun betui2..untuk ciapakan tugasan yang bertimbun cuti ni dan sekarang pun masih berjuang untuk ciapkan kerja sebab minggu depan raya haji memang nak berhari raya tanpa kerja kat rumah. ader 5 hari lagi nak balik kampung tapi uish.. hati nii dah excited giler nak balik.huhu..dah berbulan2 tak balik nii..

Ok,,guys..i got to go..entry kali nii tak dapat karang panjang2 sebab saya mengejar masa. Petang2 ni cepat jer masa berlalu.K., Have a nice holiday and selamat kembali ker kampus buat kawan^_^

No comments:

Post a Comment