Islamic Widget

Thursday, August 18, 2011

BEG DUITKU HILANG......T_T

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan yang ke- 18 kawan2 =)

Entry kali ni saya mau ceritain kesah purse ku yang hilang entah kemana.huhu.. Ok, jom kita ikuti kesah sedih seorang wanita dibawah..Zasssssssssss.
Pada hari nuzul Quran semalam saya menemani kakak dan anak sedara shopping selipar raya di pasir mas. Hari tu saya bawak handbag..beg duit saya terletak elok jer dalam handbag yahg kecil molek tuu.. Saya buat kuar pun sekali jer time bayar harga tudung masa dalam pasar. Tapi takdir Allah..masa membeli di pasaraya Pantai Timur saya keluarkan sekali lagi beg duit tu sebab nak ambik syiling sebab nak timbang berat ( hobi saya ke p.timur adalah timbang berat ok,hehe). Pastuu saya pegang beg duit kat tangan sampai laa keluar dari pasaraya tuu. Then kami pun nak baliklah..Elok jerr kakak saya nak tahan taxi, saya cakap " eh, jom singgah kat jualan dalam dewan nii.. ader jual tudung, tudung budak 2 ketul (anaksedara) nii tak beli lagi." ok..kakak saya pun menurut dengan muncung dibibir..haha sebab letih kerana hari panas terik dan letih poket dy makin nipis,kui3!

Pastuu, kami pun p laa singgah.. Saya pun sebuk laa memilih lambakan tudung tuu. (budak2 jer kan..tudung lambak2 sudah lerr..hehe) Lambak2 pun 10 hennget satu tau. Time ni lah saya rasa saya telah tercicir bag saya tuu.. (saya rasa laa..sebab time kat p.timur bag tuuu ader ag) Then. biler budak2 tu cakap xberkenan semua tudung kat situ kami pun pulang..

Sampai kat umah..saya pun cari Hp.. maner eah? oh, ader lam handbag.Erm..tgk lam handbag..eh,apesal kosong jer..ader hp jerk? maner beg duit hitamku yang besor gedabak tuu.. Ok..cool..cari slow2.. xder! Saya pun p laa selongkar saner sini kat umah. kot2 laa ader tercampak time balik tadi. 10 min kemudian....... waaaaaaaaaaaaaaaa! enggak ada sih! wuwuwuuwu... gimana sih! Bagi tau kat mak. Mak pun dengar cool jer.. suh p cari kat pm karang. Mak cakap..kalau ader rezeki ader laa.. ada laa tuu hikmahnyer... Erm,, hati sejuk lepas dengar ma cakap camtuu.

Saya cool jer pastuu..sebab lepas pikir balik tak risau sangat pasal duit 20 30 hinngit lam beg tuu,, (even susaa jugak tuu nak dapat duit,huhu, saya bukan org senang ok) kad bank ader 3 keping.. duit xder pun sampai seratus dalam tiap2 account tuu..Cuma yang saya risau kad bank mak saya jer dalam tuu.. then My IC yang baru tukar..

Tapi Alhamdulillah..sebab tadi dah buat kad bank baru untuk ma.. Lega rase..even kad2 bank saya tak dapat nak buat baru agi sebab IC xder kan.. tapi still rase lega.. Sebab kad bank mak tuu penting. Duit dalam tuu penting untuk perbelanjaan rumah dan kami sekeluarga. Kad saya xpenting punn=) Cuma yang saya kena urus skg..buat ic dulu dan pastuu baru urus kad2 bank tuu n beli purse baru=) Tapi even urusan small matter macam tuu pun sebenarnya agak leceh bagi saya sebab xder transport nak kesana kemari.. Dahla JPN tuu agak jauh..Fuh..saborr jerlaa.. hehe. Aperpun saya rase saya dapat terima dugaan nii..Setakat dugaaan macam nie aperlah sangat kan kalau nak dibandingkan dengan orang lain yang lagi susah n besoor..dugaan mereka. Moga lepasnie Allah permudahkan segala urusan saya..aminnn=)

No comments:

Post a Comment