Islamic Widget

Sunday, August 7, 2011

Seminggu sudah...

Hari ni nampaknyer genap seminggu kiter berpuasa.(tp sy baru pose 3 hari,sobs3=( ader 3 minggu lagi..huhu..memang pasnie kena buat al-Quran marathon la nampakyer. Dah janji gn myself nak habiskan 30 juzuk ramadhan ni.erm..Bestkan bulan pose ni..kalau boleh nak tiap2 bulan camnie. rase tenang jer. n yang paling best my insomnia memang sembuh 100 percent laa bulan pose ni.hihik. nak tau naper? sebab malam p terawih balik kul 11. rumah saya gn masjid tuu ermm berpeluh la jgk biler berjalan. so,balik letih n tido=) hihi..bahagia betul hidup.

Bulan pose kali ni family saya berbuka secara sederhana jer. xmau mewah2..membazir itu amalan syaitan tau. hari ni ma masak sup tulang=) dan hari ni jugak saya sebuk membuat popia nestum sejak dari pagi lagi untuk dieksport( ceh,eksport kerr) ke sabah. biznes partner saya kat sabah tuu dah banyak kali col n membebel. dy penat menunggu popia nestum yang xsampai2..hahaa..memang laaa xsampai, dah baru buat. bizness popia setakat ini alhamdulillah..not bad la kan. credit to my anak sedara nadia n bella yang tolong promote kat classmate diorang. upah nanti raye laa erk ciksu kasi.hahaha! Bulan pose nii sebenarnyer saya agak sibuk..coz my brother was hospitalized about a few days ago. so, selang setiap hari saya dan mum akan pergi melawat. i juz wish for good to him. kami hanya mampu berdoa untuk dy. sesungguhnya tuhan itu maha mengetahui segalanya..kepadaNya kami berserah.

Then, 3 minggu yang tinggal ni saya cuba nak meningkatkan ibadat sekerap yang boleh dan seikhlas yang mungkin. nak mintak ampun untuk dosa2 zaman jahiliah dulu. nak mintak kekuatan untuk kembali ke upsi ni..macam2 lah kan nak mintak biler kiter dengan tuhan ni. tapi yang paling saya harap ialah moga diteguhkan hati dari memikirkan hal2 lepas dan diteguhkan hati untuk istiqamah dalam beribadat kepadaNya. aminn...

No comments:

Post a Comment