Islamic Widget

Thursday, January 24, 2013

Selawat ke atas junjungan nabi..salam maulidurasul.

Assalamualaikum...salam maulidurasul.Rasulullah adalah sebaik-baik role model dan  idol yang hebat buat kita semua. Alhamdulillah..majlis makan-makan kat rumah aku sempena maulud hari nii pun dah berakhir. Tak ramai yang mak jemput. Hanya family terdekat jer..sepupu2 belah mak jer sebab tak bercadang buat besar-besaran.  Hari ni menu utama nasi dagang dan pencuci, pencuci mulut kueh 'beko" kuih tradisi kelantan..aku tatatau ape bahasa standard dan saintifiknya.haha..  dan juga jangan dilupa minuman istimewa teh blackcurrant ^_^ Kawan aku mecna and wane jer yang datang sebab yang lain semua takder kat rumah.. Lepas asar tadi memang fuh....tak menang tangan aku kacau air teh n basuh pinggan..(owh..i'm sleepy right now~_~ )  rumah aku asal buat makan2 jer..memang penuh satu  rumah laa sebab sanak saudara ramai..ni pun buat kecik2 jer.  

Tapi Alhamdulillah..sampai malam penat melayan tetamu.. dan nasi dagang pun habis.. Mak aku pun happy..aku rasa  mak superdupper happy sebab mak memang suka buat makan2 kat rumah nii, lagi2 kalau anak buah and kaum kerabat dia semua datang. haha. Thanks to sepupusepapat yang datang bawa buahtangan tuu..(even no need sbnarnya) The most important thing is sempena maulidur rasul nii juga kita nak eratkan hubungan sesama keluarga..dan bersedekah dengan bagi orang makan..(kan sunnah nabi jugak tuu=)  Hari ni jugak aku berusaha tanamkan sifat cintakan nabi kat budak2 (anak buah aku ) kat rumah nii dengan tayang kartun kisah nabi dan selawat ya hanana..kat laptop aku nii. Even diorang berdegil nak tengok movie hantu. Tapi ..bak kata kakak aku..ciksu korang dah bertukar jadi ustazah in the house..maka tengok jer laa. heheheeh.  ok, itu jerlah kisah hari ini..kakak aku dah chow balik Ipoh malam nii.. hurm..eloklaaa tinggal kerja basuh pinggan kat aku yer wahai sapoyah! huhu..So, tak dapat dah nak rembat tab dy buat on9 and main game..hahaha.  Ok, dah sleepy n letih sangat dah.. Once again.. Salam Maulidur Rasul to all muslim.. Rasulullah s.a.w...kekasih Allah..aku mencintaimu sepenuh hati. Misi minggu ini..nak khatam baca buku "wajah kasih Rasulullah". May GOD bless us..wassalam^_^ ( pic sekadar hiasan..i have no time to snap picture pun hari ni)



No comments:

Post a Comment