Islamic Widget

Wednesday, January 2, 2013

Tengs a lot enche mimpi^_^

Assalamualaikum..dan salam imtihan...Alhamdulillah..I'm done for 3 papers..3 papers more to go =(  Ahaa...sengsara betul bila exam straight jer no gap.. kelam kabut bila xdapat cover semua subjek time study week.  Ape pun syukur sangat hari ni baru jer done paper moral dari perspektif agama. Subjek nii tak adalah killer sangat tapi memerlukan daya pemikiran yang tinggi dan pembacaan yang luas.  Tapi aku suka subjek nii sebab its talk about religion. Membuka pandangan kita bahawa agama itu matlamatnya untuk membawa kebaikan dan kebahagiaan hidup.. Tapi gerrrrrrr..nak mengkaji dan menghafal semua ajaran agama Kristian, Buddha, Hindu dan macam2 lagi tuu yang buat aku..arrr... ok stress.! Dah la tadi tersilap tulis The 10  Commandment dalam kitab Bibble lama aku p tulis The Ammendment..heeeeeeeeeee. apa nak buat..sibuk kejar masa kan. Tangan dah naik lenguh nak kejar tulis 2 essay dalam  masa sejam setengah.  Apa pun paper tu dah lepas... 

 Ok. tapi al kesahnya bukanlah aper exam..ianya berkenaan mimpi.Ya ! Mimpi..aku bersykur dan berterima kasih kepada mimpi semalam.  Jom kita dengar satu cerita lawak:

Al kesahnya..dalam sebuah mimpi aku dan ibu melihat hantu..tapi hantu itu berupa perempuan dan sedang membelakangkan kami di singki membasuh pinggan. Aku dan ibu membaling segala periuk belanga kepada hantu tuu nak bagi dia menoleh ke belakang (nak tengok muka la konon). Tapi malangnya hantu tuu buat dekk jerr.. Sedang duk baling punya baling aku baling dengan kuat satu periuk kecik tepat dan kuat mengenai kepala si hantu. ciap bunyi tounggggg. berdentum! Aku dan ibu terpaku..ahhhh sudahh.... Maka..tretttttttttttt....si hantu berpaling..ok! muka putih rambut panjang tapi pakai tshirt ( hantu pompuan kan)  OMG teruknya mata dy..hitam membulat..then aku tak tahu apa kena dengan aku..dan camaner entah aku meluru ke arah hantuu tuu dan nak korek bijik mata hantu tuu..n belum sempat tangan aku mengorek bijik mata itu punyer hantuu hantuu tu tiba2 nak bertindak.. dan..aku tak dapat nak bayangkan camaner hantu  nak buat..tuupp..mata terbuka..AstaghfiruAllahalazim...aku cepat2 capai hp tengok jam. pukul 3.30. hurm..apa nak buat.. Ok. Fatihah..its sign from Allah! Qiam!  Maka aku berterima kasih buat watak hantu yang muncul dalam mimpi semalam kerana berjaya membuatkan aku dating dengan Allah malam tadi.. ^_^

Last but not least Allah menghadirkan hidayah dan peringatan dalam pelbagai bentuk. Hanya manusia yang lupa menyedarinya dan tidak mengambil peluang.Wallahualam..Wassalam. Ilalliqaa', maassalamah. ^_^ ::Get ready for paper Akhlak Islam tommorow::

No comments:

Post a Comment