Islamic Widget

Friday, December 7, 2012

Cough + fever + flu

Assalamualaikum....dan salam ukhuwah.

Catitan semasa   =============>  Tuan tanah is having equation penyakit 3 serangkai yang dinamakan fever + flu + cough =  collapse. hoho! After balik dari lawatan terus demam. I have consult the medical assistant at clinic. Maybe perubahan cuaca sejuk kat Genting kejap hari tuu affect suhu badan kot. So, dapat lah bermacam-macam ubat cam biasa. Tapi aku baru telan hari ini sebijik panadol..hurm..tak lalu dah nak tengok paracetamol ni sebenarnya..Seriously to say, untuk orang yang dah biasa and selalu sakit cam aku sebelum ni memang dah muak sangat2 tengok ubat.huhu. Dulu aku cepat2 jer telan ubat kalau sakit. Memang juara lah kalau bab2 makan ubat ni. Sangat rajin dan patuh. Tapi setakat demam cikit2.. boleh makan..boleh gelak lagi..boleh jalan..aku buat dek jer..buat2 kental jer..hihik.

Tapi petang tadi lepas bersengkang mata sampai 4.30 pagi menyiapkan tugasan gambar rajah timbul untuk Subjek Curriculum  for Visual Impaired Student, memang aku surrender lah. huhu. Telan ubat gak sebijik..(cukup syarat laa..even 2 bijik  kena ambik,hehe)  Malam ni..lepas bergelak sakan bermusyawwarah dengan si Leha' a.k.a Farahin..panas dan batuk menyerang bertubi2..hidung dah merah2 berair. Oh, aku boleh tahan jer dengan fever but not FLU! huhu..Selsema sangat meletihkan.. N aku adalah seorang manusia yang sangat susah nak sembuh dari selsema nii bila dah kena attack.
Bila selsema..faham2 lah..sesak nafas akan berlaku di malam hari..harap malam nii ok jer=(  time ni lah ragam demam aku datang.. Ok..rasa lapar n nak makan makanan time demam iaitu:

sup ikan merah
nasi air
paprik + telur dadar

Tiga makanan tuu hurm...memang aku akan mengidam time demam2 ni.huhu..laporr=( Ok. since aku ada KPM's programme esok untuk budak2 scholar KPM terpaksa laa aku telan ubat batuk n paracel sekali lagi malam nii..Gerr..tak sedap! Tapi nak bagi lega cikit aku kunyah ascorbic acid sebijik ^_^ sedaapppp (Y) K, sekian catitan tuan tanah malam ni..Wassalam.

P/s: -Takziah buat rakanku (member geng tukul) Syazana Azmi atas kehilangan nenda tersayang.. Nendanya tuu tok sepupu aku jugak rasanya. Al-Fatihah.. 
-  Doa dan sokongan kepada classmate NurIslam Faiz untuk operation esok due to appendicitis problem. Tak dapat nak pergi melawat sebab dah dipindahkan ke wad Hosp Kelang. Moga operation berjaya dan cepat sembuh.amin... 



No comments:

Post a Comment