Islamic Widget

Monday, July 4, 2011

INSOMNIA IS MY BEST FRIEND



HAI..i’m here again. Would like to talk about my best fren..miss insomnia.hehe..last night I could not sleep bcoz of her. Biler miss insomnia nii menyerang memanglah seksa yer. Such a nightmare. Semalam disebabkan lampu kat dapur rumah saya tuu susah bebenor nak on , bergandalah rasa malas nak ke dapur minum susu suam yer. Jam baru menunjukkan pukul 11.30 p.m dan saya pun masuklah tidur. Tarik selimut n peluk cik bob (spongebob saya)..ok baca doa, close the eyes…Zzzzzz.tittttttttttttt…buka mata balik. Tak mengantuk. Ok, saya pun masuk ke Zon berangan.heheh. flashback perkara2 yg pernah terjadi dalam hidup sebelum ni dan planning nak bawak pe kat upsi next sem. Setengah jam berlalu..ok cukup2 lah berangan yer. Erm..still tak dapat tidur.huhu. then, ambil fon, tut,tut,tut.. menaip msj. Anta kat kawan2.kot2 lah ader yg belum tido kan. 5 minit kemudian….nampaknyer semua org dah tido yer..no respon.arrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!otokei! what should I do. Erm..at this time mulalah memoriku berputar yer. Dulu kalau xdapat tidur camnie ader lah seorang hamba Allah nie akan msj accompany me until I sleep.errmm…sedih…then,STOP! Buang masa ok pikir hal macam nie.tak baik ingat kesah lama ok. Kalau dy boleh hidup happy saya lagilah boleh happy berganda-ganda dari dy ok. Ok,tutup cerita! Sobs3! Tak pasal2 meleleh la pulak malam nie.huhu. ok, fatihah,,kejarlah cinta Allah. Still tak boleh tido. Baca ayat kursi, selawat, istighfar…semua dah..lastly, pandang kiri tgk muka mak saya yang tidur dengan nyenyaknyer..ok , Jeles!! Huhu..bergolek kiri kanan. Main dgn cik bob. Punch bantal love merah.haa..aper lagi yer..main2 rambut sendiri. ok dah pukul 2. Asal lambat jer masa berlalu. Dahla pukul 5 nak bgn sahur. Pose 2 hari lagi mau ganti ni. Alamat tak sahur mr gastrik pula dtg bertandang memberi salam.nayer…adoii..pastu..tiktok..jam bergerak. .jam 2..jam 3.. mata saya masih tak penat berkelip.cam ader batang mancis jer duk tongkat kelopak mata nih. Lastly..pukul 4.30..Zzzz….then kul 5 kringggggg…jam hp berbunyii… dan terdengarlah suara merdu mak saya disebelah. Bangunlah..:nak poso gak bangun sahur lah! Ok, kepala saya berdenyut..tarik selimut n Zzzz..sampai ke subuh. Maka tamatlah riwayat kesah bersama cik Insomnia saya. Xtau camane leh dapat penyakit susah nak tidur nie. Agak lame la jugak dapat benda ni. Tapi kadang2 jer xdapat tidur. takderlah selalu. Tp sesekali dtg tuu mmg nigthmarelah kan. Perit susah nak tido. Time dapat tidur pun ader jgk rase cam tak tido sebab akan berjaga tiber2 setiap jam. Kes ni keraplah sangat berlaku kat upsi. Smpai rumet saya pun berjangkit sama,hahaa..saya jaga..dy pun jaga sama.aduhaii.. kawan2 doakan saya dapat tidur malam yang nyenyak yer cam korang,aminn..huhu.

No comments:

Post a Comment