Islamic Widget

Friday, July 15, 2011

TEMAN SEPERJUANGAN DI UPSI

HAI.. kali ni saya nak citer hal gang kat upsi pulak. Heheh.kan dah kata saya ni ramai kawan.k, let’s begin our story… persahabatan kami bermula di UPSI, n luckily kami semua satu class . Yang unik nyer pasal gang upsi saya nii..erm..kami semua campur2.hehe…gang abc.. nak tau nape saya cakap camtu? Sebab semua dari lain2 negeri. Selalunyer teman2 rapat saya mesti Kelantanese. Yerlah kalau satu negeri kan mudah rapat. Tapi kali ni ader yang asal Sarawak, kedah, Melaka , sabah n Kelantan. Unik kan? Hehe.
Xtaulah cmaner kiter orang semua jadi rapat. Maybe satu kepala kot. Aper2 hal esemen group mmg kiter org akan satu group. Sebab we know each other very well. Most of us xder penyakit malas buat esemen ni . Kami semua memang suka buat esemen samer2.. dan malam2 kadang kami lepak kat bilik borak2 sambil buat kerja. Walaupun setiap orang ader personality yang berbeza tapi kami still dapat get along each other very well. I really happy and thankful to have them in my upsi life. Meh kiter kenal diorang sorang2 eah ^_^
1) Munirah Zakaria ( cikmun)
- Nama glamour dy “ CIK MUN “ haha..satu class panggil dy cikmun. Asal Kelantan.
- Paling baik dengan saya. Aper2 masalah dy akan rujuk saya. Dan dengan bangga nyer nak bagi tau saya ni penasehat chenta dy.hahaa.. tlg dengar jer.. n bagi advise yang xbrapa nak leh pakai.haha.
- she’s older 2 years then me. Dah 22..hihik..yeay! saya paling muda ok!
- orang cakap dy garang..erm..garang ker..haha..semua orang takut lau dy mengamuk. Tapi saya cool jer. Dy tak berani marah dgn adik kesayangan dy nie.hihi.. I like!
- sangatlah rajin dan pandai memasak. Beruntungla sapa amik dy wat menantu nii.. bak kata zikri lau amik jadi isteri leh buka kedai makan.hahaa.
-bilik dy merupakan tempat rasmi saya lepak kalau boring..ehehe..dan one more thing, family dy saya dah anggap cam family angkat..diorang sangatlah baik..thankz yaa cikmun=) I labi U!

2) Dorina Anak Tulis (ina)
- haa..nji awek cun Sarawak mali….satu2 nyer kawan saya from Sarawak n kaum iban. Dah practice cakap iban dgn dy, tapi satu habuk pun xmelekat kat kepala.huhu.
-she’s brilliant. Belum std lagi dah leh hafal semua note.hoho..patutla score 3.7 sem lepas.
- mula kenal dy masa mggu oreantasi. Teman berbual saya time dalam dewan dan 1st time jumpa memang dy sangat friendly.
-antara yang rapat jugaklah dengan saya cam cik mun tuu.
3) Nurliyana ( yana)
- erm..yana..minah happy go lucky. Senang kawan dengan dy sebab dy banyak mulut, hehe. From kedah.
- penasehat shawl saya. Tauke selendang kan. Nak blaja belit shawl ni mintak petua dgn dy lah.
-dah ader pakwe ok..xleh kacau.

4) Siti Rogayah (gayah)
- ustazah import from Melaka.hihi..budak dip syariah ni tau..jgn main..
- famous dgn sifat pemalu dan anti lelaki. haha.. syarat bakal husband mestilah orang Melaka tulen. Tp ehem2..dah ade peminat kat upsi.
-kat luar jer pemalu nii..kat bilik dy yang paling riuh.haha..sekali buat keluar ayat mmg power!

5) Nurlailah ( lailah)
-gadis manis ni dtg nun jauh dari sabah.
-suka ckp bhasa sabah dy.. “ mati la kou” haha..n nyayi lagu “ tinggi2 gunung kinabalu..tinggi lagi sayang sama kamu..”
-dah berpunyer jugak nii..hehe. tunggu cik abg sabah dy nak masuk minang jaa.

1 comment: