Islamic Widget

Saturday, September 29, 2012

Alunan suaranya...

Assalamualaikum....malam ni aku rasa agak terkilan sebab terlepas waktu untuk join majlis khatam al-quran sempena karnival keindahan islam kolej.  Lepas magrib dan baca Al-Waqiah..aku tertidur dengan telekung solat sekali. Nia asal tuu nak main sandar jer kat cik babear..uhuk2..tapi lena terus sampai 9.30. Bangun jer, groupmate moral col nak buat discussion untuk kajian akhlak islam. cepat2 kau siap then kite orang jumpakat blok A sebelah pentas karnival tuu.. tengah syok berdiskusi..telinga aku menangkap alunan suara berqasidah.. ya Allah.. subhanAllah..indahnya suara itu memuji tuhan.. Zassss....terus aku teringat! USTAZAH SYARIFAH KHASIF datang laaaa malam ni!  Ustazah..saya  ni peminat ustazah.. Ya Allah..suara dia mengaji..indah sungguh! terpesona mendengarnya.  Aku suka cara dy mengajar dan menegur bacaan penonton dalam program2 kat tv. Penuh berhikmah  dan menarik. Cara ustazah khasif ni buat hati aku meronta-ronta nak belajar taranum..minat yang sbenarnya timbul semester 1 lagi..tapi terkubur begitu sajer dengan kesibukan2 tugasan dan kuliah..huhu. 

Then, cepat2 aku akhiri diskusi untuk join majlis ilmu bersama ustazah. Alhamdulillah...masih sempat lagi untuk aku mendengar bait2 kata-kata nasihat darinya. Terpegun mendengar ustazah berqasidah dan mengaji.penuh tartil dan penghayatan.. Pesan ustazah yang aku dapat dari majlis ilmu tadi.. utamakan tadabbur Al-quran agar pembacaan lebih seronok dan sentiasa mendengar bacaan dari ustaz-ustaz dan ulama dari arab. Paling best she said: Kenapa kita  lebih suka pergi pasar malam dari surau? sedangkan surau lebih indah dengan lampu2nya sedangkan pasar malam lampu kalimantan jer. Nak Tahu kenapa?????? Sebab syaitan dah mengindahkan pasar malam tu dengan perhiasannya sebab tu kita lebih nampak pasar malam. Tapi agak terkilan juga sebab lupa nak bawa camera.huhu..Hajat dihati nak bergambar dengan ustazah. Hurm..tak pelah..harap lain kali dapat jumpa dengan ustazah khasif lagi ^_^ Jazakallah...salam ukhuwah. wassalam..


No comments:

Post a Comment