Islamic Widget

Thursday, September 27, 2012

::Mari kita melawan nafsu shopping::

Assalamualaikum.......salam sejahtera, moga semua readers sihat2 semua..chubby2 macam CikSiTiWanTembam ni.ahaks!  Ok, girlszz... entry ni untuk kamu semua...hehe. SHOPPING! ok, mana ada wanita yang tak suka shopping kan.  Tak kiralah shoping kat pasar ker..mall ker kedai runcit ker.hehe. So, apa yang parahnya ialah BAJET! Ya! untuk shopping kita memerlukan bajet yang cukup. MONEY,MONEY,MONEY!  Dan......... kita haruslah bijak memilih barangan yang berkualiti dan harga berpatutan yang penting..AFFORDABLE!  Sebagai student, untuk hidup dan study di bumi Perak ni aku bergantung sepenuhnya kepada PTPTN  or biasiswa (insyaAllah akan masuk tak lama lagi)   Maka bajet hidup akan sentiasa lari kalau aku berbelanja lebih untuk shopim mopim ni. huhu.  Cerita yang harunya..upsi ni suka bebenor buat karnival. Sempena karnival keindahan islam hujung minggu ni..aku akan cuba melawan nafsu untuk membeli baju2.  habit aku,,suka beli blouse and koleksi kain baju kurung or jubah. Hurmm..maka aku hanya perlu senarai barang yang perlu sahaja, yang rasa tak penting tak payah beli Ok! So, cakap pasal nafsu nii macam mana nak lawan? ha... my dear fren lailah ada post kat FB dia gambar ni..Sesuai lah sangat dengan entry ni..   renung2kan selamat beramal ^_^Sekian, wassalam.


No comments:

Post a Comment