Islamic Widget

Sunday, September 30, 2012

My low blood pressure was consoled by them^_^

Assalamualaikum....haii readers2 sekalian..kita bersua lagi ^_^  Entry yang sebelum ni..aku rasa cukup setakat tuu jelah..tak rasa nak sambung la pulak. ha,,ni da citer lagi best tau. Readers semua  pernah derma darah tak? Pleasee say yes...huhu. aku rasa rugi sangat kalau orang tuu sihat sejahtera tapi tak derma darah.. Kalau kita fikirkan tak salah kita derma benda yang kita ada. Mungkin kita tak cukup kaya nak derma duit berjuta-juta tolong orang. So, aku rasa this is one way yang patut kita buat and mampu buat. Sesetengah orang takut nak derma sebab takut jarum..or takut gemuk la.. Hurmm bagi aku..tak de lah sakit sangat.Kejap jer sakit tu. macam kena gigit semut jer. Kalau takut gemuk tuu..alaah..yang korang duk makan nasi berpingan-pinggan tuu tak takut pulak gemuk ya..tu tak kira KFC..maggi malam2.. Actually, derma darah ni..sangat sihat..sebab darah kita yang dah lama tersimpan tuu keluar and diganti dengan pembentukan darah baru yang lebih sihat dan bersih.

Setakat nii aku baru catat rekod derma darah 3 kali. hurm.sikit baru tuu.. maka pagi tadi dengan penuh semangat aku ajak housemate menderma darah kat dewan KZ.  Wawa and Iza on jer untuk join. Rumet aku..xpass sebab berat xcukup.hehe. Dengan sangat excited aku dengan diorang pergi kat dewan tuu. Masa checking darah tuu..Alhamdulillah..darah aku tak pekat n cair sangat..iron pun cukup. hati dah hampir2 keluar firework  dah ni..hehe.. Then. move to next stage..medical checkup dengan doc.  Check blood pressure je pun.  Ha... tak de apa lah sangat. Umph...Memang tak da ape lah sangatkan cikFatihah when the doc said: sorry., your blood pressure is low. u might collapse if u donate your blood. Silap2  kena masukkan darah pulak. Alaaaaaaaaaaa............Doc SAYA NAK DERMA DARAH! nak jugak aku jerit kat situ. huhu..punyer la frust! lagi satu bala...darah rendah..huhu.ok..penyakit baru buleh add lam list..isk..sik..isk..T_T  Ingatkan dah cukup sihat  Maybe aku selalu tidur lewat kot..hurm..berjaga malam. Lepas tuu call ma bagitau.. my mum bekas pesakit darah rendah tegar yer..dan Alhamdulillah dia dah lama sembuh. lepas makan kerang berkilo2. Agaknya aku ikut jejak ma nih..hehe. Nak kena makan kerang jugak nii 2 3 kilo.  Ma dah pesan tak bagi makan benda masam2 n daging ( sebab daging tuu panas ma cakap).  Then, aku tido sampai petang sebab dah pening2 tengok darah kat dewan tuu.. rasa nak tumbang pun ada ( aku spesies fenim tengok darah yer even aku suka derma darah,hehe).

 Ok,, tamat pasal cerita derma darah.. Now, citer pasal satu benda yang console aku malam tadi=) Frust tak dapat derma darah terus hilang. Untuk penutupan karnival keindahan islam kat UpSi ni.. Inteam and Hafiz Hamidun dijemput. Waaaa! suka! dari kecik lagi aku duk minat inteam..Hafal la jugak lagu nasyid inteam ni.  excited sangat dapat tengok live. Tengok kat youtube dengan  tengok live ni perasaan dy lain tau..hehe. Zikir terapi Hafiz Hamidun pulak memang feveret aku..memang tiptop lah..puas hati sangat! Alhamdulillah untuk nikmat pendengaran dan penglihatan ini Ya Allah.. ok,readers..thanks ya for reading..jurnal hidup aku yang entahapeape ni..hoho. I need to off right now.  takut nak berjaga sampai pagi..nanti darah aku yang berharga nii  merajuk turun tak  nak naik2 memang naya lah aku..huhu.. lastly, sama2 kita jaga kesihatan..jaga iman..jaga pergaulan.. jaga hati.. InsyaAllah..hidup diberkati olehNYa.. Good nite, Salam ukhuwah...Wassalam.


No comments:

Post a Comment