Islamic Widget

Tuesday, September 25, 2012

Oh, enche mimpi..

Assalamualaikum...entry  kali ni aku nak sharing pasal mimpi. The dream that makes me puzzle. Korang percaya mimpi tak? Hurm..kadang2 mimpi tu mainan tidur, mainan syaitan kalau tidur tak baca doa. tapi ada juga orang yang dapat petunjuk dari mimpi. Hurm..mimpi ni ada banyak tafsiran dari setiap individu.Haruslah disedari bahawa mimpi bukanlah perkara yang sentiasa memberikan petanda atau alamat terhadap sesuatu yang akan, sedang atau telah berlaku. Tetapi tidak dapat dinafikan bahawa dalam beberapa keadaan yang tertentu fungsi mimpi beru­paya menjadi pemberi khabar tentang apa yang berlaku berkaitan dengan realiti hidup sebenar. Cerita pasal mimpi ni.. sejak akhir2 ni aku mimpi yang pelik2.. Umi dia datang dalam mimpi aku..senyum.. Satu hari aku fikir kenapa n mengapa.. But then.. try to beleive..mainan tidur. Ok, mainan tidur tuu.. Then semalam aku mimpi aku dan dia di tanah perkuburan. Otak aku lagi sekali puzzle.. ya Allah.. mainan tidur ker ni.. But, someone said, mimpi pasal kematian tuu insyaAllah panjang umur. Moga dipanjangkan umur kami Ya Allah selagi kami tidak terpesong dan terus beribadat kepadaMu. Aku try fikir and flashback balik.. Aku tidaklah memikirkan hal yang memang dah tak larat aku nak fikir tuu.. pasal past memories. As i said before, i'm trying hard and always pray if it does not my destiny i will try and try and try to forget even it makes me injured along my journey.  Aku dah mula sibuk dengan tugasan sekarang..benda2 remeh macam ni aku dah tak sempat nak masuk dalam list. Tapi dalam aku berusaha dan sentiasa berdoa makin kuat pula dia datang.  Ya Allah..berikan hambamu ini kekuatan.. Mungkin ini ujian buatku. Allah nak uji kekuatan aku, nak bagi aku jadi seorang yang kuat. So, aku just anggap mimpi semua tu mainan tidur. Tak semua yang kita suka mampu kita miliki kan^_^  Kat bawah ni aku sharing cikit artikel pasal mimpi untuk manfaat bersama.. sekian, salam Ukhuwah..wassalam. sila klik link dibawah untuk baca artikel=) Jazakallah...http://www.didkedah.gov.my/jpskmsb/artikal/tafsir%20mimpi.pdf 


No comments:

Post a Comment